torsdag 7. januar 2010

Et meget nyttig tips for hvordan få mer trafikk til din blogg eller nettside

Jeg skal nå dele med deg, det jeg anser som en ganske heftig trafikk juvel. Den vil føre til at du får masse gratis trafikk, kun ved å gjøre et lite stykke arbeid på 5 minutter. Det ligger ikke så veldig mye informasjon om trikset på nettet, dog er det en par bloggere som har omtalt metoden. En av disse er Nickycakes er blant en av de som har skrevet om det. Men da kjører jeg bare på.

Er du klar?

Du vet hvordan en browser snakker med serveren sant?


GET /index.html HTTP/1.1
Host: www.example.com
User-agent: Mozilla Firefox 3.0
Referer: google.com

Også svarer serveren:

HTTP/1.1 200 OK
Date: Mon, 23 May 2005 22:38:34 GMT
Server: Apache/1.3.3.7 (Unix) (Red-Hat/Linux)
Last-Modified: Wed, 08 Jan 2003 23:11:55 GMT
Etag: "3f80f-1b6-3e1cb03b"
Accept-Ranges: bytes
Content-Length: 438
Connection: close
Content-Type: text/html; charset=UTF-8

Og som du vet, så blir alle referere lagret i forskjellige web statistikker rundt omkring på nettet. Det går opp et lys for deg. Hva om man setter en fixed referer og surfer på nettet med den?

Refcontrol er en firefox extension som kan sette en fixed referer på. Så da er det bare å sette referer = ditt nettsted, og begynne å surfe. Og du vil få se mange nysgjerrige webmastere komme på besøk.

I teorien kan man skrive et program som surfer nettet dagen lang, og spammer alt og alle med din referer. Det syns jeg er på kanten til blackhat seo, om ikke det, så er det ihvertfall spam. Og spam liker vi ikke.

Jeg syns vi web mastere må bli flinkere på å utdanne hverandre, og lære bort ting, slik som jeg har gjort her nå. Derfor utfordrer jeg deg til å dele din nettjuvel med meg, i kommentar feltet, slik at også andre kan lære av det.

Om forfatteren

Er du interessert i mer informasjon om SEO, programmering og sikkerhet på nett, besøk nettstedet Altforbra.no